tisdag 13 augusti 2024

Augustimorgon...

Större bild - Klicka på bilden!

...och dimslöjorna spelar över landskapet...drog iväg i morse redan vid kvartifem och solen går upp strax efter fem och det blev ett antal bilder utanför Nypan på olika platser mot Täckhammar.
10 grader och det kändes kyligt så nu känns det faktiskt höstigt om morgnarna!

Och...har jag sett på olika sajter...vilken norrskensnatt det varit...fan att man ska vara så jäkla svår att ta sig ut på kvällen men man vet ju aldrig om det blir nått eller inte...så står man där och väntar, kanske flera timmar...tror inte jag orkar med det...men det skulle vara kul å få bilder på det fantastiska fenomenet!
Jag är ju sån att jag går hellre upp tidigt på morgon...som nu när soluppgången är vid femtiden...än åker ut på kvällen.
På sommaren ännu tidigare vid tretiden...när ljuset kommer...
I morse var ju en helt fantastisk morgon med dimmorna och solen på väg upp...underbart!
Visar några bilder här nu från i morse och fler ligger på vänt samt att jag har många bilder kvar i mappen på gårdagens rovfåglar.
Tar det som det kommer...lite pö om pö...
Nu lingonskogen...!

Tjipp tjipp!










13 augusti - 2024

Inga kommentarer: