fredag 3 maj 2024

Rödhalsad gås...

Större bild - Klicka på bilden!

...plus en bläsand kom simmandes förbi nära mig...fint!
Första maj och en utflykt till Östergötland och de två rödhalsade gässen.
Trevlig dag med fint väder om än dock lite utmanande ljus och avstånd.

På väg mot berget precis när jag kom fram.

Där låg de länge och väl och gonade sig i solen.

Nu börjar de röra på sig!


Bläsanden kom simmandes så fint förbi mig!



Ska vi dra eller inte...?


Snart lyfter flocken!

Åsså drar vi då...?

Vilket hallå!






Inte lätt att hänga med med fokusen i svängarna de tog och de rödhalsade var mitt i flocken men det blev några pics som jag fick in fokus på dem i alla fall och det är ju fint så!

Här blev det friläge! 
Har tagit bort lite störande element i bilden.

De vitkindade gässen kom tillbaka och landade i vattnet framför tornet men utan de rödhalsade men efter att jag åkt hem fick jag en rapport att de kommit tillbaka till samma ställe som vid när jag var där.
Östergötland - 1 maj - 2024

Inga kommentarer: