lördag 12 augusti 2023

Hemma igen...

Större bild - Klicka på bilden!

...efter nästan en vecka på Öland.
Från söndags morse tills jag drog fredags natt vid 1-tiden, lagom tills jag kom hem till tjejernas match halvtio och som ju gick bra...med en rätt så svettig avslutning med tio minuters tillägg där japptjejerna pressade på så det stod härliga till men 2-1 stod sig!
Härligt...nu blir det semi på tisdag...var det väl?

En vecka som varit en av de bästa vad beträffar fåglar.
Vädret har väl varit lite si och så men i början av veckan så regnade det och blåste något så tusan jäklar så det gynnade ju/väl en del i att fåglarna trillade ner på ön, på sin färd mot sydligare nejder.

Ca 7000 bilder blev det att ladda in i burken...men det föregicks i morse av att burken fick spel...som vanligt höll jag på att säga...jag drar inte vad som hände utan säger bara att datorn är en ständig källa till irritéer.
Från halvåtta till halvett fick jag sitta å strula och försöka få igång burken.
Nog om det! Men nu är bilderna inladdade och det är enbart jpeg-bilder och inte en enda av dem är korrupt...ja, det är jättekonstigt och jag har fortfarande kontakt med Nikon men ingen lösning i sikte.
Tillsvidare blir det jpeg...och sanning till sägandes...varför inte...det går väl lika bra med selleri...typ!
Veckans höjdare blev mötena med Ängshöken som jag träffade på tre gånger vid olika tillfällen under veckan.
Och nu närmast framöver blir det en hel del fågelbilder från Öland som kommer att läggas upp här vartefter...så häng med!
Artade och oartade...ja, det är ju en del vadare och vad som är med dem vet ni ju!
Nu är´e kväller...en blir ju en aning slut i huvet när burken strular som den gjort.
Dags å mysa lite med soffkuddarna!
Tjipp, tjipp!

Ängshök

Inga kommentarer: