torsdag 31 augusti 2023

Där jag sitter...

Större bild - Klicka på bilden!

...och spanar efter glada så ser jag något i ögonvrån...något ljust som rör sig mot mig och ta mig fan en ängshök!
Det småregnar tyvärr, så det är inte optimalt för att ta bra bilder men bilder blir det ändock!
Kameran går varm...och ängshöken närmar sig mer och mer.
Vill i sammanhanget också nämna det att ängshöken är väldigt känslig för störningar men jag satt i bilen och spanade efter glada som sagt och den kom och födosökte förbi mig och inte tvärtom, att den ska jagas för att få bilder som det ju har rapporterats om att en del gör.
Vilket är jävligt tråkigt att "en del" inte har mer vett i huvvet!
Bästa sättet för att minimera störningar är att den kommer självmant och att man sitter kvar i bilen och plåtar.







9 augusti - 2023

Inga kommentarer: