söndag 16 april 2023

Kärlekskranka glador...!

Större bild - Klicka på bilden!

Den 4:de dagen, (vecka 12) jag kom hem från en 10 mil lång utflykt från norra Öland...där det låg lite snö kvar faktiskt...jag stannade utanför Sibyllas och kollade genom habitatet om någon glada kunde tänkas sitta någonstans...jodå, mycket riktigt satt en som jag så småningom förstod att det var en hona...jag satt i 20 minuter och bara kollade på henne och tänkte vilken lycka och lyckan skulle snart bli ännu större enär jag såg i kamerans sökare att hanen var på väg och jaha liksom en glada till tänkte jag men det blev ju ett riktigt kärleksmöte av det hela och vilken ynnest att få ha varit med om att se detta.

Nästan lodjursklass faktiskt...i alla fall för mig...men att se och fotografera ett lodjur ligger fortfarande som nummer ett men detta var inte långt ifrån.

En häftig upplevelse!















Mars - 2023

Inga kommentarer: