tisdag 29 november 2022

Finbesök igår...

Större bild - Klicka på bilden!

...medan jag kikar ut över nejden och kollar på en havsörn som spankulerar omkring och kollar läget så slänger jag en blick åt sidan och vad skådar mitt vänstra öga!
En vacker sparvhökshanne och jäklar kameran åt fel håll som vanligt...men inte mer än rakt fram i alla fall så jag håller koll på hur den vrider huvudet för att när den tittar bort vrida in kameran i rätt läge!
Den sitter kvar och den sitter ganska länge och tittar runt!
Tid och rum försvinner och jag tar bilder enär jag bara räknar med att den ska dra snabbt, för det brukar de göra... men den sitter och sitter i flera minuter...bara att tacka å ta emot!
Och tack gode gud för den nya kamerans tysta läge...med den "gamla" kamerans smällande så hade den dragit ögonabums! 
Efter sittningen som på bilden så flyger den iväg men döm om min förvåning då den satte sig på stolpen mittemot till höger och där blev det de bästa bilderna enär jag fick en kalasfin bakgrund med de gröna granarna!
Ja, det är ju inte varje dag sparvhöken kommer på besök prexis men ibland så...det brukar hända någon eller ett par tre gånger varje säsong...och för övrigt igår så var det en toppendag med örnar och ormvråkar på besök.
Vädret var som vanligt lite disigt och regn emellanåt men det ljusnade upp lite då och då mellan varven.

Å snart är det första december...jag längtar till januari och februari...sen dröjer det inte länge förrän det är vår med alla dess primörer...underbart!

28 november - 2022

Inga kommentarer: