torsdag 26 maj 2022

Lombilderna får vänta ett tag till...

Större bild - Klicka på bilden!

...har fått ett hästjobb på halsen...mitt galleri på one.com ska läggas ner och jag har fått ett mail om hur jag förfar för att ladda hem mina bilder som ligger där.
Vilket inte var så enkelt i det att man bör ladda hem en zip-fil i taget för varje mapp/rubrik för att sen i datorn extrahera dem till vanliga filer...suck.
Har ju mellan 1000-2000 bilder ligger där.
Och inte nog med det, jag har alldeles nyss betalat för ett år till, 1500 peng och vill ha tebax slanten...undrar om jag får det?
...ska bli intressant att se!
Brukar ibland kunna vara lite svårt åt det ena hållet...mitt... så att säga men att betala det brukar aldrig vara något probs med...visst är det konstigt men jag ska inte måla fan på väggen än.
Så nu får jag leta efter ett nytt galleri...har funderingar på flickr...verkar som det skulle kunna vara bra...har ju ett free-konto där men för att få in fritt med bilder så vill de att man har ett pro-konto...och fungerar det bra där så är det väl inga probs i det att det kostar ungefär lika mycket per år som one.com-kontot jag har och som ska avslutas då som sagt.

Men en bild bjuder jag på så länge...4 stycken dök upp alldeles prexis när jag kom fram och skulle installera mig...visserligen lite på avstånd men efter ett tags väntan så började två av dem simma runt lite ute på "havet" och bakom öarna och sundet för att inom sinom tid närma mig där jag satt.
En mycket trevlig dag vid lomsjön!
Nu tråkigt skitjobb!
Tjipp tjipp så länge!

22 maj - 2022

Inga kommentarer: