onsdag 17 juni 2020

Sålt...

Större bild - Klicka på bilden!

...en del Nikonprylar, 3 konvertrar, 105:an och 70-200:an gick för en stund sen.
Dags att uppdatera sig med lite fräschare grejor inom sinom tid enär utvecklingen gått framåt sen sistlidna prylar jag haft ett tag nu...tyvärr så ligger ju en del saker som jag är intresserad av på väntelistan och lär väl ta ett tag innan det kan bli tal om att handla.
Den som väntar på något gott väntar alltid för länge...hmmm...!
Satsar ju mest på fågelfoto och därav tyckte jag att grejorna ovan kunde dra iväg istället för att stå på byrån och samla damm...samt att man får nån peng för dem innan de blir för gamla. 
Nya 500/5,6 PF är intressant pga av dess låga vikt och som passar mig som pansjo...1,5 kg...sen är det väl på g med ett 600/5,6 PF men ligger lite längre fram i tiden.
Vilket av dem det blir är en fråga att brottas med men väntetiden får hjälpa mig att fundera ut ett svar.
600:an beror ju på vikten också om jag ska satsa på den...
Under tiden kör jag med "Gamla Bettan" och D4:an och gluggarna till dem...
Vad beträffar kamera så är ju Nikon Z6 och Z7 ute men AF:en hänger inte med riktigt på fåglar så därav tänkte jag vänta lite tills en fullframare kommer, en promodell som troligtvis kommer att heta Z8 men det återstår att se...i så fall kommer jag att satsa på en sån.
Vi får se vad det kan bli...

Juni 2020

Inga kommentarer: