fredag 29 maj 2020

Nya Blogger...

...blogger har kommit ut i ny version och den gamla gäller än så länge fram till juli...tror jag det var?
Och den nya fungerar inte som jag vill...det går inte att klicka upp bilderna till större storlek, utan de är i mindre storlek efter publicering.
I gamla blogger gick det att klicka upp bilderna i ursprunglig storlek, vet inte om de kommer att fixa detta.
Har skickat fråga till Blogger Help Forum men svaret är att om man ska ändra storlek på bilden så får man göra det genom att välja ursprunglig storlek men då tar bilden över hela sidan och det blir helknasigt!
Tydligen är det fler som också uppmärksammat detta och ställt frågor om det.
Men fått samma svar som jag fått...och som sagt...det funkar inte.

2 kommentarer:

KarinW sa...

Jag håller med dig! Gamla blogger fungerade faktiskt bra, men nu blir det kaos. Lyckade få in ett sista inlägg. Men jag testade också på en annan blogg jag har, där fungerade ingenting. Sic! Och "Blogger Help Forum" bryr sig inte ett dugg. Så vad kan man göra? Byta blogg-portal? Det vill säga lämna Blogger åt sitt öde?

KarinW sa...

Hej igen. Jag fick tips om en blogg som fungerar som en manual till Nya Bloggar: https://solsomsol.blogspot.com/2020/07/nya-blogger-en-miniguide.html

PS. Snygga bilder! Proffsfotograf?