söndag 17 maj 2020

Ingen sommar i sikte...

Större bild Klicka på bilden!

...än...dagarna är kalla med inte mer än mellan 5 och 10 plusgrader...en dag den gångna veckan vräkte snön ner ett tag...dock utan att fastna på marken lyckligtvis...åsså blåser det isvindar emellanåt...och fortsatt karantän i bilen får det bli...imorrn ska jag till käftis och det är inget som jag ser fram emot i vanliga fall men nu är det mer än nånsin ett stort motstånd att dra ner på stan med denna smittorisk som föreligger med coronan.
Huga...

Läste på textteve att våra småttingar i fågelvärlden har haft det svårt med den kalla våren som varit...jag har ett ställe som jag brukar dra till där jag har lite smått och gott på våren...har varit där flera ggr nu de sista veckorna men inget...inte ett liv...brukar ha rödstjärt, piplärkor, starar, göktytor, hackspettar men...stendött...om det nu beror på kylan eller vad det nu kan vara?
Inte ens sädesärlan har setts till...den brukar kunna visa upp sig...brukar komma fram och vara nyfiken, precis som att den ska hälsa på mig "jaha, är det du...tjena"... liksom...nåja en får väl se vad som händer och fötter framöver där...håller koll.
Här är några bilder från dagar i veckan...vadarbilderna tror jag är Grönbena...?








Mobilbild

Mobilbild

Mobilbild
Vecka 20 - 2020

Inga kommentarer: