tisdag 18 juni 2019

Hemma igen...

Större bild - Klicka på bilden!

...efter 5 heldagar på ön...med ömsom vin och ömsom vatten vad beträffar vädret men mestadels fint väder ändock.
Det var de två första dagarna som var dåliga med en del regnande och åska...men sen har det varit skapligt med 26 grader varmt en dag...

På nervägen så var Tor riktigt förbannad...ett sjuhejdundrandes åsk och regnväder.
Fåglar? Där var det low season men ändock fick jag några kryss med mig hem i Höksångare, Ängshök samt Polyglottsångare...den sistnämnde blev ett stationskryss, en nätfångad sak men det fick bli några bilder på den ändå.

Hökis och Ängshöken tog jag första dagen, tidig förmiddag innan regnet satte igång...så där hade jag lite tur och Ängshöken såg jag inte till något mer de efterföljande dagarna i det att jag tog en sväng förbi nån gång om dagen på ut och hemturerna för att kolla om den var hemma...

Polyglotten...jag gillar ju inte handhållna birdisar så dem brukar jag låta bli att plåta men iom att jag var där så tänkte jag...ahhh, den får gå in på min lista...




Stugvy en kväll...

Öland - Juni 2019
Mobilbilder

Inga kommentarer: