torsdag 27 oktober 2016

Surväder i tisdags...

Större bild - Klicka på bilden!

...men i onsdags blev det bättre väder på eftermiddan då den dagen började med dimma på morgon och förmiddan...men en bra vecka som helhet ändå med sidensvansar en masse i tisdags, innan jag drog till kojan och regnet för att fylla på småfågelmat.
Den talrika sidensvansflocken befann sig i Oppeby, en bit ifrån där jag bor och några rönnbärsträd där, resulterade i en hel del bilder, ca 700 närmare bestämt så nu har jag göra ett tag.
Passar bra nu när jag tar två hemmadagar för att på lördag och fint väder som lovats drar ut på en sittning till kojan igen.
Vid kojan så har det varit en hel del liv med ett besök av en ny vråk, bl.a.
En vacker ljus vråk med annorlunda teckning som gör den lätt att identifiera...skulle tippa på att det var den 6:e eller den 7:e vråken som jag haft på besök...svårt med de andra mörka vråkarna att se vem som är vem enär de har ungefär samma bruna nyans heltäckande... men kul när de kommer enär det då blir lite "liv i luckan", bokstavligt talat! :-) 
Havsörn har jag haft i grantoppen också i onsdagssittningen, första besöket...en ungörn.

Så...bilder kommer vartefter...
Ses!



2 kommentarer:

Lena sa...

Ha ha, vilka härliga bilder på korparna, de ser ut att föra en livlig diskussion :) Väldigt personliga uttryck du fångat.
Och visst var det vackert igår med morgondimman och idag har ju t o m solen lyst en stund på dagen.

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Makalösa bilder på speciellt korparna,riktigt härliga fåglar!