torsdag 5 november 2015

Det tar sig...

Större bild - Klicka på bilden!


Idag har det varit en riktigt kul dag...mellan 5 och 25-tal korpar nere i stort sett hela förmiddan av och till fram till strax efter tolv...då det dog ut fullständigt...allt med vingar drog och det blev inte en fågel kvar...passade på att dra hem och ta helg då...tre örnar har jag haft idag också...varav två gulnäbbar...samt en ung som även var nere igår på backen nära kojan men idag ville den bara sitta på grangrenarna här och var samt...och ta ett par varv över mossen några gånger...!
Gulnäbbarna är mer skygga så dem får jag nog vänta ett tag till på...
Sen har jag haft duvhök två stycken varav den ena är en gammal bekanting...från första kojan vid vattnet för två säsonger (?) sen..ringnummer 9166112...men jag såg enbart de tre första 916 men borde ju vara samma...roligt att den kom och besökte mig...!
Tre ormvråkar stadigt återkommande...det rör på sig nu och det är förhoppningsvis bara en tidsfråga innan örnarna går ner ordentligt hoppas jag...

Det är extra kul också att det verkar som om den nya platsen ska kunna fungera bra eller bättre framöver när den får "växa till sig" lite...känns bra för egot också att man fixat det själv med kojan och hela "systemet" samt och jag är väldigt tacksam över att markägaren godkänt mig och platsen!
STORT TACK!

Nu är det helg fram till tisdag/onsdag beroende på vädret då vi tar nya tag...drar väl ut en sväng till "småvännerna" och fyller på solrosfrö åt dem nån dag i helgen...

Och bilder lägger jag ut vartefter i dagarna som kommer...
Häng mä...!

Ses!

1 kommentar:

Ölandsvindar sa...

Det är så häftigt att vara mitt bland fåglarna! I dag stod jag en lång stund på bron över till Fyrön vid norra udden och det bara kryllade av småfågel. De flög nästan på mig ibland när de råkade i luven på varandra. Någon har lagt ett rådjurskadaver vid stranden nere vid vår hamn och jag var dit och kikade också. En havsörn satt mätt och trind långt ute på en sten och runt kadavret var det fullt av kråkor, korpar och trutar.
Ha det /Kerstin