fredag 30 oktober 2015

Celebert besök...

Större bild - Klicka på bilden!


Edit: 
Duvhök är svaret...TACK till Klas, Kerstin och Ars Natura...!

...vid middagstaget i onsdags...duvhök hane eller möjligen en sparvhökshona...det får experterna avgöra...får se om det är någon hågad därute som kan ge svar!
Kolla klorna...inga dåliga grejor att kramas med...huuuuhhuuueh...men vilken vacker fågel...underbart vacker!
Väldigt tacksam över det besöket!
Det KAN ha varit två stycken under dagen...först den på morgonen och så denna...
Fick flygbilder också men de blev vingklippta tyvärr men hoppas den/de kommer igen givetvis!

Detta var det sista inlägget för denna veckan..nu blir det lugnt över helgen och eventuellt måndagen också...och familjeliv väntar och funderingar på present till frugan...hon fyller 60 i november och jag vet fan inte vad jag ska hitta på...!
Vad hittar man på till en kvinna som har allt!
Men i alla fall...
Önskar eder en riktigt trevlig helg!






4 kommentarer:

Ars Natura sa...

Jag tror att det är en duvhök hane när han har en hudveck i benet strax före klo. Det inte brukar ha sparvhökarna. Även om det har en fin struktur som sparvhöken.

Jag vet inte om jag har förklarat väl ...

Fina bilder i alla fall.

Hälsingar.


Klas sa...

Vi sitter visst i samma båt när det gäller artbestämningar som din rovfågel här. Skulle i alla fall gissa på duvhök pga de kraftigare benen. Fågelkunniga beskriver sparvhökens dito som stickor och så tycker jag inte de ser ut här.

/ Deerhunter

Ölandsvindar sa...

Svårt det där men eftersom stjärten är ganska rundad i hörnen tippar jag på duvhök. Härliga bilder! När jag fyllde 60 fick jag en ring med några små, små diamanter av gubben. Upplevelser är inne nu. En mysig spa-dag eller natt på hotell med lyxfrukost kanske? Du får fråga runt lite bland damer på stan, hahaha!
/Kerstin

Jani sa...

Läckra bilder på höken, ingen aning dock vilken ;)