söndag 16 augusti 2015

Hösten är nära...

Större bild - Klicka på bilden!


...och det stora vemodet rullar in men sommarn kom till slut i alla fall de sista dagarna...hur länge det nu varar sa pessimisten...men jag gillar ju hösten så för mig är det gött mos men för frugan är det värre som ska börja jobba imorrn...en semester som går till historien som den kallaste och regnigaste i mannaminne sen får statistiken säga vad fanken den vill!
Men vi slapp i alla fall den värsta värmeböljan och det är gött så...

Vad beträffar nya W - 10 så nämnde jag probs med inladdning av bilder som en del haft och det har jag med haft vad gäller D700:an...den hittade inga filer så det blev kortläsare och då gick bilderna in men vill helst att det ska gå att använda usb-kabeln på kameran enär det sliter på kontakterna i kameran att ta bort och sätta in kortet.
Men men det kanske löser sig med tiden...den andra kameran funkade det bra på...det är säkert en inställningsgrej antar jag men ids inte hålla på mer än vad som nöden kräver...så det får vara...det strular ändå så det räcker och blir över emellanåt...sååååå...

På tal om annat strul så funkade inte banken i morse när jag skulle kolla kontot...inget konto!!!
Men va f...är det här nu´rå...inget...bara en rad om att du kan skapa ett nytt konto genom att klicka på ikonen som ska klickas på då...gick in i datorn och kollade...inget där heller...men va f...efter en stund såg jag att de hade problem...stod en liten notis i driftinfo med utropstecken...men jag såg ju scenariot med kapat konto och hela fadderullan framför mig när jag låg i sängen och klickade upp banken i muppen!
Skönt att det inte var nå sånt! Huuuuhhhh...!
Har inte kollat mer men blev ju lite lugnare efter meddelandet...!

Det här gillar jag inte heller...kommer upp varenda gång man går in på en Googleblogg...hur får man bort det...ska väl räcka att man klickar en gång men kommer ju upp varenda gång man går in på en blogg...vill ha bort, bort,bort...

Den här webbplatsen använder cookies för att tillhandahålla tjänster, anpassa annonser och analysera trafik. Information om din användning av webbplatsen delas med Google. Genom att använda webbplatsen godkänner du användningen av cookies.

Ingen idé att oroa sig över problemen idag...det kommer nya problem i morgon...häpp!

Ha det gött!

Ses!

2 kommentarer:

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Samma här att den texten dyker upp överallt vart man än går in,borde räcka att man FATTAR en gång! Hoppas nån hör av sig som vet bättre vad att göra.

Klas sa...

Idag strålande sol, 28 grader vid husväggen. Nog dröjer sommaren sig kvar ett bra tag till, väl?
Trevlig höstlig bild, i alla fall. Som s/v film med gul- eller rödfiltret påskruvat. Nu kanske denna är nytagen digital bild. Är det inte lite konstigt med de som påstår att detta blir otillåten "manipulering"? Tycker i alla fall jag som önskar fler såg till Bilden, inte hur den gjordes.
/ Deerhunter