torsdag 7 maj 2015

Skvättor bland stenar och buskar...

Större bild - Klicka på bilden!


...blir Stenskvättor och Buskskvättor...fyndig rubrik va :-) ...tyvärr så kom inte Stenskvättan med på bild men rubriken blev ju bra i alla fall... :-) tycker jag...och faktiskt så såg jag stenskvättan vid mitt Göktyteberg...den är återkommande varje år och har varit så länge som jag hållit på med foto...vilket är kul och glädjande då det eventuellt blir nya skvättungar...typ......ja, ni vet det där berget som jag klippte Göktytan på å fick bilder för ett antal år sen med näbben full av myrägg...vilket inte har hänt varken förr eller senare...skygg som den är...en skogens doldis...
Samma med sista bilden på Rödstjärten...kom i år igen på min lilla naturö på rundan som jag brukar åka några ggr i veckan och kolla...stararna flyger fram å tebax där nu så de har troligtvis fått ungar...det är fullt sjå hela tiden å hämta mat...så nu är det full fart uti vår herres hage...våren är underbar! 
Visst! :-)







Inga kommentarer: