torsdag 7 maj 2015

Den försmädliga grenen...

Större  bild - Klicka på bilden!


...framför näbben som syns i förra inlägget har jag här tagit bort...rätt eller fel...tja, det är ju den eviga frågan som aldrig kommer till avslut.
Det hör inte till vanligheterna att jag shoppar mina bilder så här men ibland tycker jag det kan vara försvarligt...i det här fallet så fick jag bara två likartade bilder och båda med en pinne i vägen innan den hoppade in i enebusken igen...åsså berättar jag ju...vilket är det allenarådande som gäller när man bildbehandlar på detta sätt...jag vill inte kalla det för bildmanipulering enär det har en dålig klang utan föredrar att kalla det bildbehandling...

1 kommentar:

Klas sa...

Amerikanska sajter verkar inte ha mycket till övers för vårt sätt att hantera bildredigeringen. Där kan det glatt läggas till bakgrund om sådan fattas, grenar klonas bort. Kanske det rätta sättet? Nu pratar jag om stora sajter som Birdphotographers.net och Naturescapes.net, inte om inlägg på något obskyrt forum. För (en del) amerikanska fotografer verkar det vara resultatet som räknas, inte vägen dit.
/ Deerhunter