onsdag 22 oktober 2014

Sjövild...

 Större bild - Klicka på bilden!


...här är Yanni i alla fall för en gångs skull i viloläge...imorse for han upp ovanför köksfönstret och hyllan där och drog ner en porslinskanna och en kopparvas samt en kopparkastrull ovanför skafferiet halvvägs ner men den klarade sig...jag låg och läste och var avhappad så jag hörde inget...kaos när jag kommer ner och får se porslinsbitar över hela köket...tur att de inte gjorde sig illa på några vassa bitar...nåväl...ADHD-katt...kattracka...nu är kulorna borta och det märktes inget på Yanni att han skulle vara dåsig eller trött när han kom hem igår eftermiddag...närå...vildare än nånsin och hungrig, hungrig...när hans mat var uppäten så drog han till Alex matskål och åt upp det med! :-)
Det är kul när det rör på sig...hehehe...men han är ju för gullig när han ligger i ens famn och motorn går på högvarv...mmmmmm....! :-)

Snart ska jag iväg och skifta däck...undrar om jag ska ta däckhotell också...hmmm...700 peng ut då...ahhhh...får se...kanske det förresten eftersom det ska på åretruntdäck på sommarfälgarna...så får de behålla dem och sätta på åretrunt när det passar dem och jag slipper släppa hem dem igen...och så blir de tvättade och fräscha till våren...jomen det blir nog bra!

Nu har jag inte varit te kojan på två dagar...kompisen var där igår och hade 15 (!) örn nere samt en gammal duvhök på besök så denna säsongen har ju börjat otroligt bra...till skillnad mot förra säsongen då vi kunde räkna in havsörn på ena handens fingrar...beroende på att det var för mycket träd i vägen samt en vall på höger sida som hindrade sikten för örnarna vilket gjorde dem väldigt avvaktande att gå ner.
Fast vi hade ju kungsörn nere i flera månader så inte för den delen...så det var ju hur bra som helst ändå om man säger...helt jävla otroligt bra egentligen eftersom kung är ju det optimala som man vill ha ner...ska bli intressant att se om vi får ner ngn kung på nuvarande place...rätt var det är så sitter den där på en gren...plötsligt händer det liksom...!

Ses!

Inga kommentarer: