tisdag 12 november 2013

Ökenstenskvätta

Större bild - Klicka på bilden!

10 november 2013

Har fått en rättelse om att Ökenstenskvättan inte är enda fyndet i rapportområdet utan det tredje fyndet...beroende på hur man definierar rapportområde visavi län och landskap.
De tidigare fynden är Ågesta -83 och Landsort -07 och för min del så får det vara hur det vill med den saken...antar att den räknas som första fyndet i vårt rapportområde enligt sakkunniga i fågelföreningen jag är med i.
Men oavsett så säger jag som saligt avsomnade Groucho: "Varför krångla till saker och ting genom att komma dragandes med fakta"!
Det blir liksom enklare då...typ! :-)
Jaja...då var det avklarat...och jag skiter i vilket...egentligen...jag har fotat en öken i alla fall för jag utgår från att det väl ändå är konstaterat med en faktiskt realitet att det verkligen är en öken och då är jag nöjd! :-)

Häpp!  :-)

Idag är det ett riktigt skitväder...spöregnar och mörkt som på ett ställe där solen aldrig lyser...men men så är det och det blir en lugn hemmadag idag och kanske det händer något framåt dagen...den som lever får se...

Ses!

1 kommentar:

Fjällripan sa...

Å så fin den är!! Grattis till den :D

Å tack för att du röstade på mej!!