onsdag 10 oktober 2012

Glömde stativet...

Större bild - Klicka på bilden!


...hemma när vi var till Getå en gång till i måndags eftersom frugan var nyfiken på en sväng dit...vad göra då...jo, det var bara att göra det bästa av situationen och experimentera med kameran och utöva kreativt abstrakt skapande med att måla med kameran...om jag lyckats eller inte ska jag låta vara osagt...har själv lite svårt för sånt här men ibland kan det ju vara roligt att leka lite och av nöden tvunget när man glömmer det viktigaste hemma. Första bilden är helt obehandlad förutom det sedvanliga då och ingen påverkan med ngn form av kamerarörelse..."stativet" är en större sten - efterföljande bilder är från exakt samma plats och med olika kamerarörelser.





Getå - 8 oktober 2012

5 kommentarer:

Robert Wagter sa...

Hi Stefan,

I can understand the experimental pictures but my heart does go out to the first picture; very nice. I guess I am old-fashioned.

Regards, Robert

Robert Wagter sa...

Cannot see my previous reaction so again: I love the first one better than the rest; I guess I am oldfashioned but I can understand your wish to experiment.

Regards, Robert

Klas sa...

Jag gillar att man fortfarande - som i första bilden - ser att det är vatten vi tittar på, inte den mjölkdimma som är så vanlig på andra håll. Det är spännande att leka med kameran och sen se hur resultaten blev. För mig påminner några av de senare kreationerna i serien inte så mycket om vatten. Snarare som ett slags väv i kraftig uppförstoring. Fascinerande hur olika man kan tolka intrycken. / Deerhunter

Jani sa...

Härliga bilder, alla är värda att hängas på en stor canvas på väggen :) Jag gillar såna här bilder själv.
mvh Jani77

Anna Hedström sa...

såna här bilder..eller "målningar" som jag brukar kalla dem, jag tycker dom kan bli riktigt vackra och tuffa bilder:) du har verkligen lyckats att "måla" vackra målningar här!
häls.anna