söndag 5 september 2010

Just nu och lite ditt och datt!

Datorn är hos farbror datadoktorn...kraschade i torsdags kväll med låsning och tvångsavstängning och sen var det lögn att få ordning på den igen.
Speglingen stannar vid 50% och datorn stänger av sig och startar om...med den påföljden att speglingen går igång igen och så upprepas det.
Så inga bilder blir det på några dagar nu...trodde jag skulle få igen burken i fredags kväll men förmodligen så fick doktorn inte ordning på den så den blev kvar.
Men jag kan ju skriva lite dittan och dattan för det MEN...några debattinlägg och diskussionsämnen kan ni glömma...här blir det framöver enbart lätta saker som det ska avhandlas om plus huvudämnet då natur och fåglar med lite kåseristiska inslag.
När en del människor läser mina inlägg som en viss potentat läser bibeln..och rycker ut ord och meningar istället för att debattera sakfrågan...ja, då känns det helt meningslöst att ens försöka.
Jag håller med om att jag kan vara lite burdus i mina formuleringar men tanken är/var ju att spetsa till det lite.
Men tyvärr...ämnet foto är alldeles för allvarligt och känsligt att skriva om i annan form än det allvarliga utan att spetsa till det, raljera, vara ironisk eller på annat sätt försöka få in lite humor.

Ironi på nätet är ju helt dömt att misslyckas det har jag nu förstått.

Mobilen har också krånglat...programuppdatering med följd att alla kontakter försvann och E-posten slutade att fungera.
Återställde alla kontakter manuellt...E-posten gick inte att få ordning på alls trots att alla inställningar var ok.
Slutade med att jag tog bort e-postkontot som var och gjorde ett nytt konto och la in inställningarna manuellt.
Då fungerade det igen men det tog nästan halva fredagen.

Och för att fortsätta så kan jag berätta lite om mitt handikapp hur det kan te sig när man inte kan höra i telefonen.
Inte för att tycka synd om utan helt enkelt berätta för ökad förståelse för oss alla som har det handikappet.

Det började med att jag skickade in en förfrågan via mail och support..."Vi svarar strax på din fråga"...vilket brukar ta en vecka ungefär...frustration redan där.
Sen provade jag mina hörlurar att koppla dem till vanliga telefonen och hörlursuttaget för att få ljud i bägge öronen men kontakten passade inte...ännu mer frustration...då kopplade jag hörlurarna till mobilen men det är pekskärm och siffrorna försvinner när jag ska trycka in "tryck ett" eller ngn annan siffra...det var bara att lägga ner.
Frugan brukar hjälpa mig att ringa support men orkar inte alltid be henne...hon kan inget och jag sitter bredvid och ska svara på frågor som hon får från support...och sen tillbaka...ja, ni fattar!
Vilket elände!
Sen kom jag på att jag kunde ju supportchatta direkt..sagt och gjort...men va fasen bara en i kön ju..woaw det är ju inte sant!
Kom fram direkt och började ställa frågan om varför e-posten inte fungerade i mobilen..."tyvärr vi svarar bara på frågor om mobilt bredband"...ehhhh???
Jaha...och då hade jag skrivit en lång harang i en frågeställning som tagit en liten stund!
Frustration och humörsänkning efter det svaret!
Men du kan få en länk här till mobilsupport för Iphone.
Jamen jag har ju Experia?
Jomen de kan nog svara på dina frågor för det är nästan samma sak.
Okej...tack för länken jag provar...slut.
Klickar på länken och kommer till support för Iphone...Hej! XXXXXXXX här vad kan jag hjälpa dig med?
Samma fråga upprepas igen med en liten stunds skriva skriva.
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig för vi har enbart support på Iphone!!!!
WTF...tänkte jag i mitt upprörda sinne!!!!!
Men är det inte det jag har då?
Fast en android då!
Nej, vi har bara support på Iphone och jag kan tyvärr inte hjälpa dig och du får ringa 90200 så hjälper de dig.
Jaha...men jag är ju stendöv på båda öronen!!!!!! Inte så att jag är döv i vardagen och när jag har cipp och happ på mig men i telefonen så är det stora svårigheter att uppfatta eftersom jag inte har hjälp av läppavläsning.
Men vafan jag har ju köpt Androiden i Teliabutiken och då ska ni väl hjälpa mig om jag ber om support!
Lång tystnad...sen kommer det...hur mycket jag än vill hjälpa dig så kan jag inte för jag har inte de kunskaperna när det gäller androidtelefon!
Ridå!
Jag testade att ringa 90200 bara för att återigen konstatera att jag inte hörde vad som sas när jag ombads att klicka på ngn siffra....frugan kallades upp till mitt rum och jag ville bara att hon skulle höra hur många det var i kön....63 stycken och ca 1 timmas väntetid!!!!
Telefonen läggs på omedelbart!!
Jag säger bara...LÄGG NER SUPPORTEN!!! Den är ett stort skämt!

Det var det om det...igår var jag till Ryssbergen och kollade om Blåhaken var där men inget...fick fina bilder på Rödhake som kommer att läggas upp när datorn är frisk igen.

Annat?

Inga kommentarer: