tisdag 24 augusti 2010

Skåra - Vadsjön - Lilla Kungsladugården


Cirka tusen tranor vid Skåra.

Blev dagens utflyktsmål efter att ha fått ett mess av Jonny om ca tusen tranor vid Skåra!
Därefter...



...Vadsjön och en fotobekant till på plats.
Efter att de kikat en liten stund så blev det lite upphetsat ett tag när de fick syn på en Pilgrimsfalk!
För mig var det premiär för den och först mycket långt bort men den kom närmare och närmare för att så småningom segla över huvudet på oss!
MEN...ett sjujäkla stort MEN...jag hade "glömt" min stora glugg hemma...hmmm...fan, det brukar ju aldrig hända men så idag tänkte jag att jag bara skulle ut en liten sväng och ta en fika med Jonny...typ...och jag tror aldrig jag sett så mycket rovfåglar ngn gång tidigare!
Och en Pilgrimsfalk till råga på allt också!
Det är ju såååå typiskt!


Hem och hämta gluggen och ut en sväng igen men till Lilla Kungsladugården och kolla en väg som bonden använder till och komma ut på åkrarna...många Törnskator men blyga som fan!
Nåväl den på bilden var lite snäll i alla fall!

4 kommentarer:

jonny sa...

härligt med pilgrimsfalk nästa gång har du gluggen med jonny

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Men visst är det så - lagen om allts jävlighet... Murphys lag... Lika säkert som amen i kyrkan... Men se det som så att OM du hade haft med den stora kanonen så hade pilgrimsfalken bara variet en kråka istället... ;)


Henke :)

Anonym sa...

Drar en sväng imörra...kanske får se den på långt håll om jag har tur!
Att få den inom skotthåll är väl att hoppas på för mycket! :-)

Steffe

Ölandsvindar sa...

Det är ungefär som med paraplyer. Paraply med = inget regn.Nu är det verkligen rovfåglarnas tid. Dags att sätta sig vid trädgårdsmöbeln och titta uppåt. Här brukar de sväva över huset.
Kerstin