söndag 29 augusti 2010

Nikons nya konverter beställt!


Dyr liten sak! 5200 peng på Cyber Photo, undrar om den är värd det?
Ni som har en sån får gärna skriva någon rad och berätta vad ni tycker om den... om ni tycker den svarat upp mot era förväntningar.
Vad jag förstått så har det varit lite blandade uppfattningar om vad man tycker den presterar.
Har varit inne och kikat på CP och sett att den inte finns i lager och jag mailade i fredags och frågade om när den kan tänkas komma in.
Gick inte att få något svar, den har varit slutsåld sedan senaste (första) batchen kom i maj och Nikon har haft leveransproblem så det är bara att vänta.
Men står nu i alla fall i kön.

3 kommentarer:

Oscar sa...

Hmmm... 2x-konverter... Tänkte du använda den på 500-röret? Var då medveten om att AF inte lirar till 100% pga för dålig ljusstyrka (f/8).

Tyvärr är det som så, att Nikon garanterar full AF-funktion från ljusstyrka f/5.6 eller ljusstarkare. Canons proffshus däremot, klarar f/8 eller bättre...

/Oscar

Anonym sa...

Mailade Ralph på CP och fick svar:
"Angående 500:an så kommer AF att fungera alldeles utmärkt, så länge du inte använder en instegskamera som har för ljussvag AF-modul."
Slut citat.
D700 har jag och...Jo, jag har varit lite osäker på den men den ska ju vara så bra jämfört med den gamla versionen och det även på full öppning vilket var den gamlas akilleshäl vad jag förstått.
Ska bli spännande att se hur den fungerar på 500-röret!

Steffe

Henrik sa...

Väntar också på denna konverter, ska bli intressant att se vad den går för.

Ha det!
Henrik