fredag 4 juni 2010

Trollsländor - Uttersjön


Nu har det gått några dagar sen den fantastiska upplevelsen med bävrarna förevigades på bild och bäverfrossan har nu lagt sig lite. :-)
Men fortfarande är känslan av glädje kvar efter att ha fått upplevt ett så fantastiskt möte med "träskråttorna" som en världsberömd naturfotograf uttryckte sig! ;-)
En känsla som dröjer sig kvar...läääänge länge...ett ljuvt minne till vinterns mörka tid att minnas.
Med tanke på hur skygga de är och nattaktiva i oftast snårig biotop så ser jag det som högsta vinsten och att vi hade världens flyt att det också var fyra stycken som visade upp sig så underbart fint!
Så nu i detta inlägg så blir det lite mer jordnära motiv som trollsländor från idag, inte så lätt det heller att få flygande sländor att fastna på sensorn på ett bra sätt.
Den tredje bilden gillar jag själv bäst, just för att jag fick den från sidan.
Kanske skulle slutartiden varit en aning längre...men jag vet inte, då kanske vingarna hade försvunnit?
Nåväl, jag blev ganska nöjd ändå enär jag fick sitta en bra stund innan jag fick till det.






2 kommentarer:

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Sländor är kul . Jag har lagt ner åtskilliga timmar på att fotografera dessa fantastiska väsen, men jag har aldrig lyckats fånga dem i flykten på detta fantastiska sätt som du nu gjort - en stor tumme upp !


Henke :)

Anonym sa...

Jag svarar kanske lite sent men bra jobbat! Jag får knappt in dom i handkikaren, att fota dom i flykt känns omöjligt för mig.