fredag 25 juni 2010

Bäverkväll i bäverland!


Ett litet besök här på bloggen göres med anledning av gårdagskvällens bäversafari i bäverland.
Hustrun var nyfiken och ville se en bäver IRL så en tripp till bäverland bortåt niotiden på kvällen företogs med förbehållet till hustrun att det är ju inte alltid de visar sig.
Vi gick en promenix fram och tillbaka vid ån och ingen bäver visar sig men så runt tjugoövernio kommer en simmandes mot oss och knallar upp på land där den brukar vara.
Tog inte så många bilder eftersom jag fotograferat dem tidigare.
Och den här gången ville den inte vara med så länge utan efter bara några minuter så hade den fått nog och drog sig tillbaka simmandes bortåt sin bohåla igen.


Försökte göra lite annorlunda bilder den här gången men den ville inte visa upp sig så där fint som den gjort tidigare och att den inte var framme så länge...den här bilden tyckte jag om eftersom den visar "tassen" så tydligt hur den ser ut.

1 kommentar:

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Även om mötet var kort så gissar jag att det betyder lite extra iom att du fick med frugan på utflykten... :)

Hur som helst - jag gillar dina bilder på bävern och visst är det svårt att tänka "outside the box", men jag tycker verkligen att du lyckats i det här fallet och bilden på tassen är bara för bra ! Inte minst i utbildningssyfte, för jag gissar att det inte finns nåt överflöd av bävertassbilder precis...

Nu ska du snart få ta bloggsemester, men jag tycker att du ska ta en snabb titt på min blogg först för där, om du letar lite, så hittar du en uppgift som jag gett dig som du måste fullfölja innan du tar semester... ;)


Henke :)