söndag 1 november 2009

Så fick katterna något att titta på...










3 kommentarer:

Sonja sa...

Det ser väldigt bra ut det här Steffe. Lite blixt va? Det har du väl inte använt tidigare, eller?
Färgerna kommer fram suveränt, och ögonblänket sitter där det ska. Det ser ju nästan ut som dom är uppstoppade, du måste ha kommit dom riktigt, riktigt nära.

Hälsningar Sonja!

Anonym sa...

Tack Sonja!
Nix blixt... äger ingen och vet inte om jag vill äga ngn heller...gillar inte det ljuset som blir av blixt...det är väldigt nära...på uteplatsen och vid husväggen och mot grannens plank...så vad kan det vara 4 till fem meter kanske...det är precis på närgränsen på optiken 500 + konvertern 1,7...solen/ljuset är till vänster...står helt öppet med enbentarn och de kommer fram utan att vara rädda...står man bara still så...fast kommer det några ovanliga så kanske det blir lite svårare...de här på bilderna brukar ju vara rätt så oskygga.
Men det är kul...och att fota flygande är en utmaning...uj så svårt det är!!

Steffe

Sonja sa...

Inte blixt, och jag som var helt säker på det. Väldigt bra ljus är det i alla fall.

Jo mina talgoxar är inte speciellt rädda när jag är ute och fyller på frön. Men steglitserna tror jag inte jag skulle kunna stå öppet ute och fota.