tisdag 30 juni 2009

Gumman min...


Svårt det är med porträtt men försöka ska man ju göra i alla fall!
Fast det är ju inte det lättaste försöksobjektet att fotografera hustrun enär hon har den "förmågan" att blunda i nästan alla bilder jag tar på henne...det är helt otroligt alltså!
Eller också ser hon ut som om hon går på ngn drog eller så...sån där halvblinkning...typ!
Jag bannar henne och säger "ge faan i och blinka nu då!"...och så blir det ett sånt där tillkämpat och konstlat foto utan något som helst naturligt i.
Men men man får ta många bilder och också försöka ta "hemliga bilder" och välja ut den bästa men ibland vill man ju ha ögonkontakt också...och voilá visst blev det väl hyfsat här?
Jag är ju absolut ingen fena på det här med porträtt men gammal man gör så gott han kan!

4 kommentarer:

Anette och Håkan sa...

Det blev ju en mycket fin porträttbild, tycker jag. Du får banna vidare, det verkar ju ge effekt. :)
Nettan håller med.
Kram,
sonen

Anonym sa...

Snyggt porträtt med naturlig blick/ansiktsuttryck!
Kanske lite centrerat huvud, beskära lite till höger?

Steffe sa...

Jodå...det skulle nog kunna tänkas...

Anonym sa...

Haha... du skriver så roligt Steff. Porträttet är jättefint! :) Tycker jag!

Ha en fin helg!

//Malin H