fredag 10 april 2009

Första riktigt varma vårdagen!


Grodorna är på gång vid Vivesta våtmark, ett paradis för dem med det vattensystem och vegetation som är där.
Minns förra året när grodorna kom, jag hade sån tur att jag besökte våtmarken precis den tid som de dök upp i mängder!
Undrar var de kommer ifrån för det var grodor överallt, på parkeringen och hela vägen ända fram till fågeltornet både i vattnet och på gångvägen...helt otroligt, aldrig sett så mycket grodor och paddor!
Får se nu om den kommande veckan kan visa upp en massa grodor igen.
Just nu var det bara en och annan som visade sig.


Tussilago blir man glad av!


För att inte tala om denna lilla sötnos, ännu en vårens budbärare!


Och en svan låg på rede, kanske värmde den upp först för jag kan ju inte tänka mig att den ligger på ägg redan?

4 kommentarer:

Johannes Glännman sa...

Härligt med grodor, de är riktigt roliga varelser. Jag letade idag men fann inte en enda... Men snart har dom nog hoppat hit också :)

Snygg hemsida du fått också Steffe ...

mvh // Johannes

Steff sa...

Tack Johannes!
Enkel och funktionell som jag ville!

Sonja sa...

Åh, har du hittat grodor redan. Det är ett vårtecken det.

Glad påsk! /Sonja

Magnus sa...

jag har fotat lite grodor med! kul är det glad påsk önskar Magnus från ett soligt Halmstad