måndag 29 december 2008

364


En bild från gårdagen och när vi tog en fikapaus i upphängningen av fågelmataren...frosten glittrade i solen och det var ett underbart väder...idag skiner solen också men det är kallt, 7 grader och Ulla jobbar och jag tänkte mig en hemmadag i lugn och ro... ;-) nädå skämtar lite bara!
Men i alla fall, vi närmar oss slutet på det här året och jag har lagt in en bild i stort sett nästan varje dag året som gått utom då det har funnits laga hinder av karaktär bortrest o.s.v....det har varit ett utvecklande, roligt år, om än dock ibland något pressande att varje dag prestera.
Ärligt talat ska det nu bli skönt med lite mer fritt fotograferande, att skapa bilder efter mer fritt tänkande och där lust, kreativitet och fantasi får råda i fritt flöde.
En sak som jag hoppas i fortsättningen också är att jag kan behålla fotoglädjen, glädjen att ha kameran med mig i alla situationer, oavsett var jag än är så är den min ständige följeslagare, alltid beredd på skeenden.
Men till syvende och sist är det ändå alltid naturen som ligger mig varmast om hjärtat, som är mitt själsliga elixir och som får mig att må bra.
Att vandra i en mossbelupen skog med fallna stammar, djurstigar, tystnaden.
Men ibland hörs vildsvinens grymtande som får hjärtat att öka i varv till för mig nästan farliga nivåer, spännande är det vid sådana möten...de syns sällan med de hörs desto mer...någon gång så kommer tillfället då jag kanske kan få till det!
Eller att vistas vid en forsande bäck där vattnet rusar och med kameran på stativ och långa slutartider få till det där extra som gör att man på bilden nästan ser hur vattnet forsar.
Planer; Tja, som det känns just nu så trivs jag ganska bra med den tillvaro som är utan att behöva prestera med att utvecklas och sikta mot ngn utställning eller så utan jag tar det som det kommer och lever i nuet.
Skickar in ngn bild till NFF och är med på ngn tävling här och där...det räcker för mig i dagsläget.
Fotograferingen för mig är att ha roligt med en vistelse i naturen med huvudingredienserna fika, upplevelse, strövtåg, glädje att avbilda naturens olika underbara formgivningar.
Och framförallt att ha någon att uppleva det tillsammans med, min älskade hustru, tack för att du finns!
Ja, gott folk det har blivit en tittarsiffra på snart 5000, jag får tacka er, utan er så hade jag nog inte fortsatt att lägga in bilder varje dag...visserligen gör jag det här för min egen skull men det är alltid extra roligt när man får uppskattning och att andra också kan få ta del av de upplevelser man är med om...det vore ju jätteroligt om ni som inte kommenterat tidigare skrev någon liten hälsning bara på ngn rad...jag menar lite nyfiken är man ju! ;-)
Andra planer; En större investering kommer att göras på ett teleobjektiv.
Jag kommer att använda mig av denna blogg med det namn som är inkört, förutom att jag kanske ändrar själva Carpe Diem till något annat...vi får se vad det blir men 365bilder. blogsp... kommer att vara kvar, smärre justeringar kommer det att bli på själva layouten men inga större så ni inte behöver ändra något.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Ja nu kan vi njuta av varandra hela nästa år! :-) Kram din kära hustru

Anonym sa...

Japp du får fortsätta med bloggen Steffe, vad den än blir så är den säkerligen kvar på mina favoriter. :)

Anonym sa...

Kristofer:
Det låter bra!

Anonym sa...

Jag ser fram emot nästa år och din blogg kommer fortsätta vara välbesökt från min sida. Många bra bilder och fyndiga texter har jag funnit här. Så jag säger bara -keep up the good work! Gott nytt 2009.
Morgan

Anonym sa...

Vad roligt att du gillar att titta in här! Som sagt...jag kommer att följa din också och jag lägger in en länk.

Tror jag sagt Gott Nytt men det kan man ju säga fler ggr! ;-)

Gott Nytt!!

Anonym sa...

Vad bra att du behåller bloggen fast på ett annat sätt.
Jag har funderat lite på om jag skulle ha lust att göra en bild om dagen såhär, men jag tror inte jag orkar.
Det har varit väldigt roligt att hoppa in och kolla vad du haft för dig.
Gott Nytt År!
/Sonja

Anonym sa...

Tack Sonja...roligt att du gillar att kolla upp vad jag haft för mig! ;-)
Hade jag jobbat hade jag aldrig gjort detta...
Som sagt...Gott Nytt!