onsdag 16 oktober 2024

En riktig skitdag...

Större bild - Klicka på bilden!

...igår...hade fixat kaffe och mackor på morgonen för att dra till ett ställe mellan Norrköping och Linköping och en kungsfiskare.
Så långt allt väl men sen när jag kom till Norrpan så fick jag hjärnsläpp och körde E22:an istället för E4:an...hade fått in och tänkte Öland...att stället låg den vägen.
Men drog på och kom ända fram till Valdermarsvik innan jag tänkte att va fan har jag åkt förbi skylten...har ju kört över en timme...brukar ta 50 minuter...var tvungen att stanna och kolla på kartan å då gick det upp ett ljus...men va fan...skulle ju ha åkt E4:an...å till råga på allt när jag skulle vända bilen och dra åt rätt håll så började alla lampor lysa som på bilden.
Bläddrade igenom displayen och 
Kontrollera 4WD
Start i backe kontrollera
Däcktrycksinlärning
Kontrollera system för däck
Kontrollera ABS
Kontrollera bromssystem
Kontrollera ESC
Och tungstyrd
Samt att jag inte visste om däcktrycket skulle hålla i sig eftersom den varningen också lyste.
Stresspåslag och jag chansade att köra vidare och försöka komma hem och det lyckades.
Har bokat tid till torsdag eftermiddag och verkkillen sa att det kunde vara en givare men fan tro´t...så enkelt kan det väl inte bara vara...?


 

Inga kommentarer: