tisdag 1 december 2020

Allt om inget...

Större bild - Klicka på bilden!


...och ditt och datt och lite allvar...!
Brejkar från tassemarkerna ett tag nu...trögt med de stora och väntar på snö gör jag också... så det blir lite mer annorlunda stuk i picsen.
Har ju plåtat hundratals...kanske tusentals bilder under hösten...för att inte tala om hur många jag rensat bort... som ligger på annan plats...här på bloggen har jag ransonerat ner inläggen med de stora för att det annars blir lite för enahanda...variation ska vara melodin.
Inte så vanligt att jag...just JAG längtar efter snö men nu fan gör jag det, så tassemarkerna lyser upp lite mer i det dystra gråvembervädret...ahhhh...visst ja...1 december idag jö...jaja...men likt för det så är det gråvemberväder.
Förkylda har vi varit här i huset också, båda... men ingen corona som det verkar enär sonen har testat sig tre ggr med neg resultat...och frugan hans är frisk...och några andra i omgivningen likaså med neg resultat så vi hoppas och tror att vi haft vanliga förkylningar...men men när det pågår undrar man ju fan om det är corona...barnbarnen har varit friska och de har vi ju varannan vecka...restriktioner på förskolan är det också...ingen får följa med in och lämna samt ävensom ingen får gå in och hämta utan barnen får sköta sig själva vid in och ut...sedan är de ute mer också på dagarna för att minska riskerna för smitta......så hoppas det där vaccinet kommer igång snart så man kan känna sig lite säkrare i tillvaron.

Själv ska jag på årskontroll i december för att ta prover på min hälsostatus som går lite upp och ner men just nu känns det som om allt är under kontroll med vissa undantag för ålderskrämpor men det får proverna visa.

Från det ena till det andra...har sett filmen om "Terje, fotografen, lögnen och sanningen"...ja, vad ska jag säga...filmen sa inte mer än det man redan visste om iom att man följt med under årens lopp vad beträffar Terjes liv och leverne på hans blogg och i olika trådar på fotosidor o.s.v.
En fascinerande människa, en mångfacetterad människa med många infallsvinklar i sitt beteende som fotograf...och människa...svår att fånga människan Terje, vem är han, egentligen... är han på riktigt...provocerar han med sina inlägg?...vad menar han...hur tänker han och framför allt i filmen som kommer i kväll...undrar man ju på slutet där han blaverar om lodjuret som han inte har några bilder på men som han träffade och så berättar han om kameran som ligger 30 meter bort...ursäkta...men jag har jäääävligt svårt att tro på det där...oavsett om det är sanning så borde den sanningen ha stannat i hans medvetande...behållit det för sig själv med tanke på hur infekterat allt kring hans lodjurshistoria är och har varit. 
Där tycker jag filmen sjönk som en sten i ett träsk.
Varför skulle han ta upp det där?...igen...har han inte lärt sig läxan?...tycker i stort att hela filmen hade nått slags flum över sig även om den höll sig inom ramarna för godkänt med plus...innan slutet då.
Det bästa vore om han släppte det där överhuvudtaget och aldrig tog upp det igen men ibland undrar jag om han inte vill ha publicitet och all publicitet är bra oavsett vad det än är.
Filmen med slutet gav mig bara en konstig eftersmak av undran, varför, va fan håller karln på med...släpp skiten nån gång...syssla med det du håller på med för dagen och sikta framåt, ta nya bilder...satsa på nya utställningar, workshops...föreläsningar...du är en gudabenådad fotograf med bilder av höga kreativa egenskaper och en variation i motivvalen som gör att vilka motiv som helst blir intressanta.
Du behöver inga jävla lodjur för att bevisa din kreativitet, din fotografiska förmåga, din underbara pedagogiska förmåga att entusiasmera elever ...jag själv har varit på en heldagsträff med Terje när han bodde i Söderhamn och fick lära mig en hel del som jag inte visste om inom fotografins underbara värld!
Tack för det!
Nog om detta..."
...fortsätt att ta underbara, kreativa, fantastiska bilder...du är värd att "bara vara" en norsk naturfotograf som är bra på det du gör utan fusk och sånt skit!
Och jag följer med på din bloggresa varje dag och blir inspirerad.

Inga kommentarer: