måndag 13 april 2020

Skärgårdsliv för en dag...

Större bild - Klicka på bilden!

...tillsammans med ejdrar och diverse sjöfåglar...skarvar, skrakar och diverse knytt och oknytt...underbart...social distansering...inget nytt för lilla moi...är jag van med och trivs med...!
Tycker om alla fåglar utom Umgåsen...!
Det värsta nu är ju att jag/vi vill till Öland men det får vänta ett tag...tills man ser vart skiten landar nånstans... efter ett tag...om det retarderar eller inte...det var ett sicket elände det blev av det här med viruset.
Fast hemmaplan är ju inte så dumt det heller med allt som rör på sig ute i markerna nu...såg på ett gärde igår tusentals skrattmåsar...otroligt...aldrig sett så många på en gång tidigare...rapporter fanns från andra som sett 5000...6000 måsar på gärden där bonnen harvar...skådare som skådat hela livet och som kan´et, undrade...vad är det som händer?

Ejderhona


Ejderhane

















12 april - 2020

1 kommentar:

Ölandsvindar sa...

Mysigt! Ejdrarna är så vackra på nära håll. Inte alls svart-vita. Här håller vi oss för oss själva i sällskap med naturen. Det går hur bra som helst. "Umgåsen", den var rolig. Jag gillar den på mina villkor, men absolut inte när jag är ute på strövtåg i naturen.
Ha ett riktigt bra slut på helgen, du och din familj! /Kerstin