fredag 29 september 2017

Exkludering...

Större bild - Klicka på bilden!


...smaka på det ordet...tänk efter vad det innebär för människor som har olika sjukdomar och som i mitt fall påverkar den sociala interaktionen och får den att svikta...ordet är synonymt med min sjukdom och nu har det hänt igen...har tidigare (gärna) medverkat med bidrag (bilder) till en skrift, enär jag vill bidra med något till föreningen i den mån jag kan...i en win win... men i år fick jag inget bidrag med alls och känslan av exkludering är stark på grund av tidigare erfarenheter...och tron på människors bristande förståelse för min sjukdom har återigen förstärkts.

Så...då var det sagt och nu går vi vidare...med Ölandsbilderna...

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Så trist! Men vad lätt det är hänt. Man sitter några och planerar och exkluderar någon från en uppgift därför att man, i bästa välvilja, tror att personen i fråga inte klarar den uppgiften därför att... Bryr sig inte ens om att fråga. Har man ett handikapp råkar man ofta ut för det. Ibland kan det räcka med att vara kvinna bland en massa kostymgubbar. Det gäller att vara uppnosig och stå på sig.

Det var lite snabba tankar på morgonkvisten Nu ska jag strax i väg till Skördefesten. Får lite abstinenskänningar när jag inte hinner ut i naturen på tre dagar.

Stefan Pettersson sa...

Tack för den kommentaren Kerstin...är alltför van vid dylika frustrationer och det blir en ömsesidig "misstänksamhet" i interaktionen och därav har jag (mestadels) gjort valet att "sköt dig själv och skit i andra"...mår fan så mycket bättre av det än att bli besviken varje gång det händer nått sånt här...men man vill ju också vara snäll men vad gör man när det inte funkar liksom när motparten inte lirar med empati och förståelse ...jag skakar av mig frustrationen och lirar vidare i livets spel...på mitt sätt...