torsdag 25 maj 2017

Jag är lapp och jag har mina renar...

Större bild - Klicka på bilden!

23 maj - 2017

...har inget med detta inlägg att göra, utan det var bara nått som kom upp i huve´t och Rockande samen - Sven-Gösta Jonsson om ni kommer ihåg, ni som är lite äldre...år -59 tror jag visst det var nått...min stora barndomsidol innan jag blev lite äldre och det blev Beatles för hela slanta...kan idag och ett antal år tebax sakna å lyssna på musik enär det inte är samma upplevelse längre med hörseln out of order vad beträffar telefon och musik...visst jag kan lyssna men det blir aldrig en fullvärdig lyssnarupplevelse..jaja...nog om det...

Gräsänklingsblues idag...frugan iväg på annat...

Men i alla fall...nu ska jag jobba lite med lappbilder och skriva några rader var det tänkt också men kanske inte...enär det är lite  tomt i pallet just nu...det är det väl för det mesta men just nu är det heltomt...hahaha...men kan tala om att flugsnapparhanen sjunger (kan jag höra skapligt med cippen på) för fullt utanför vardagsrumsfönstret och uppvaktar en hona...äntligen...men det ska trugas och fjantas först innan hon godtar hans ansträngningar...om hon nu gör det...så det är med tjejer...säger inget mer så har jag inget sagt... :-) ;-)
...jajaja...hukar mig...!

På tal om bilderna på lappen jag fick häromkvällen så kom den sent...vid nio-tiden när det var på väg att skymma och ljuset var i avtagande så det blev höga ISO-tal men men det går nog å få ordning acceptabla bilder ändå...oavsett är det alltid en häftig upplevelse att möta den i dennes egna jaktmarker och se när den jagar efter sorkar och möss...nu har jag varit iväg och haft träff med den 4 -5 gånger och missat en gång tror jag och det är lika roligt varje gång att se när den kommer ut från skogen och börjar jaga från stolpe till stolpe eller om den sätter sig i en grantopp och spanar ut över nejden...eller som på bilden ovan...från en upphöjd sten.
Det jag kan sakna är en träff med den i optimala förhållanden vilket inte har inträffat ännu men det blir säkert fler möten och förhoppningar om en optimal kväll där allt stämmer...

Idag var jag iväg och beställde rekonding på bilen hos Nypans Superrekonding...nästa onsdag...ut och invändig helrekond...bekväm man har blivit...och sen efter det 2000-milaservice hos bilfirman.

Nä...nu kolla igenom lappabilderna...

Ses!

Inga kommentarer: