lördag 28 maj 2016

Lördagskåseri om ditt och datt...

Större bild - Klicka på bilden!

Ståtlig - November - 2015

...badkar beställt, check, ny blandare beställt till köket, check, ny blandare beställt till badkaret, check...arbetet utförs av firman...I´m too old for this shit!...ser fram mot premiärdoppet inom sinom en snar tid.
Och framförallt sen i vinter ska det bli skönt efter en hård dag ute i den kalla naturen att komma hem och lägga sig i ett varmt bad och låta vattnet omsluta stelfrusna leder.
Det blev ett dyrt kalas men det är det värt!

Mindre bra är att min läkare ska sluta och jag ska få en ny...suck...varför kan man aldrig få vara riktigt nöjd alltid...jag trivdes med den läkaren.
Men kanske den nya blir bra också...jaja...det visar sig.

Bättre en bra...frugan har skickat in papper för pensionen...till hösten blir hon fritidsforskare på heltid...härligt det ska bli...eller...ehhhh...inte (?)...jaja...har vi stått ut med varandra i över 40 år så ska det väl gå nu med!  :-)
Får jag bara dra ut och träffa mina fåglar då och då så...och fotografera då och då...så! :-)

Datorn rullar på nu efter "urblåsningen" och en ren W10:a inlagd...men den har lite hyss för sig lite då och då ändå...men inget av större ovationer.
Grannen har köpt en ny Mac 27:a och är det så att och om det blir en ny för mig så skulle han hjälpa mig med att komma igång med äpplet.
För börjar min dator att strula igen då åker den fan ut genom fönstret...obönhörligen!
Men som sagt...än så länge rullar det på...ser att många är förbannade på Microsoft på deras hemsida och inläggssidan att W:10:an gått in åttamatiskt utan att man själv har kunnat påverka...många som velat ha kvar gamla W7:an... men MS säger att det finns möjligheter att säga ifrån men då fordras en aktivitet från användarens sida och det ska ju inte behövas egentligen.

Ut till kojan idag och kolla lite...har beställt grejor som ska fixas till nästa säsong.
Åsså fixa fjuttfipplet med isoleringen som är kvar...

Ha en fin helg!

Ses!

1 kommentar:

Ölandsvindar sa...

Den totala friheten väntar då alldeles bakom hörnet när frugan också blir fri. Eller också blir det som för oss. Varje dag inbokad med någonting, så man får stjäla till sig lediga stunder. Men...det är frivilligt och självvalda saker så det är en viss skillnad ändå. Men jag ska ABSOLUT inte ta på mig några fler uppdrag (tycker jag känner igen det) och snarare långsamt avveckla istället. Nu ska jag laga mat för minst fem dagar medan gubben är iväg och städar upp efter "Öland spirar". MacDonald har inte kommit till ön ännu.