lördag 11 april 2015

Öland några dagar...

Större bild - Klicka på bilden!

Välkänd vy

...i veckan som gick...drog iväg tidigt i tisdags morse och var framme vid tio-tiden ungefär...sen hemma igen i fredags eftermiddag och sammantaget med några korta rader från dagarna där så var det inte så mycket fart på fågellivet som väntat men ändock en bra resa med tusen bilder med mig hem i alla fall, fast hälften å mer därtill lär väl försvinna i första renset.
Vädret var bra med sol och soldis i lagom dämp för foto...kallt nere vid Ottenby var det...å dä blåste som uta´ bara häl...singland gjorde det...tre grader på morron och på dan 6 till 7 grader...7 mil uppåt var det mer värme...ca 14 grader på dagen...
Rödspov, storspov, strandskator, strandpipare, rödbenor, hägrar, lärkor och några som jag inte kunde arta och som jag ska skicka till de som kan´et ...vid ett ställe hade jag storspov som jag följde i en och en halv dag knallandes i omgivningarna både på land och i vattnet och inom fotoavstånd och jättekul att sitta å titta på dem i deras göranden och låtanden...bl.a. så...hanen ville men inte honan som blev förbannad på honom så han fick aldrig komma till under den tiden jag var där...trots idoga uppvaktningar vid flertal tillfällen! :-)
Men han var väl inte tillräckligt attraktiv tydligen...! ;-)

Ja, här hemma då...med Telia fixade det till sig till slut i alla fall, alla kanaler is back...så jag fortsätter med Telia och slipper hålla på å krångla med nå nytt...läste en del om BBB och andra leverantörer och alla har sitt aber vad gäller strul...så det är nog fan bäst och behålla det som funkar...för man vet vad man har men inte vad man får...typ...

Ses!




2 kommentarer:

Kenny Isaksson sa...

Lite förvånande att det inte fått fart ännu men det är väl på gång när som helst nu kan jag tro. Hoppas på lite bilder på Storspoven från dig för det lät spännande.
Må väl / Kenny

Ölandsvindar sa...

...och jag har varit några dagar i Trosa! Möttes vi på vägen kanske? Tyvärr hinner jag inte kolla på naturen så mycket vid våra enstaka besök. Jag får prioritera mamma, dotter, barnbarn,vänner osv. Men strax innan vi nådde Ölandsbron på hemvägen fick jag telefonsamtal om två ägretthägrar på norra udden, så det var bara att slänga in packningen i huset, byta på fötterna och åka vidare.
Ha det!
Kerstin