torsdag 18 augusti 2011

Öster-Malma - Tisdagen den 16 augusti

Större bild - Klicka på bilden!

Gulsparv

Öster-Malma och lite svampletning för Ullis vid Råggärdet och själv satte jag mig nere vid den lilla, lilla sjön och vid buskarna...där jag såg lite fåglar flyga ikring när vi kom.
Men de var mycket blyga...ville absolut inte visa sig och de satt helst djupt inne i busken och kurade och flög iväg på baksidan mot andra sidan där det fanns fler buskar att gömma sig i! :-)
Men i alla fall med lite trägen vinner så blev det en bild i alla fall på denna som kom fram uppe på toppen av grenverket mot den ljusa himlen.
Gulsparv har jag nu fått bekräftat att det rör sig om.

Blogger har strulat idag...har inte gått att göra inlägg.

Inget regn av större dignitet har det kommit, bara någon liten skur mitt på dagen...i morgon fredag ska det visst bli lite mera av den varan sägs det.

Några vadare har det ännu inte blivit...vi satsar på semestern tillsammans istället så får jag dra själv sen när Ullis börjar jobba.
Förstår ju att hon är pigg på att komma ut när hon nu har 6 veckors semester och sen blir det ju tungt nog ändå och orken tryter till kvällarna och man vill helst ta det lugnt och slappa tills nästa dags "hårdkörning".
Så det blir mest till helgerna som utflykterna företas.

2 kommentarer:

jocke sa...

Ingen trädpip är det. Näbben är helt fel för det. Det ser snarare ut som en 1k grönfink, gulsparv, sävsparv??? Nåt åt det hållet tror jag.

Stefan Pettersson sa...

Hahaha...ja, du ser! :-) Bra man äääär på det där!
Bra att du håller reda på mig...det tackar vi för!!

Hoppas allt är bra med dig!
Längar efter nötkråka...hojta tack! ;-)

Steffe