onsdag 9 december 2009

Ryssbergen...


Tofsmes

...mörkt och grådystert väder men fart på fåglarna var det i alla fall och Nötskrika var det premiär för mig att få på bild...kul!
Två stycken såg jag...eventuellt var det fler...tyckte det rörde sig inne i skogen ett flertal ggr emedan jag såg de två som var framme och visade sig.
Fick inte till något riktigt hundraperfekt läge på skrikan men jag är nöjd ändå med de bilder jag fick!


Nötskrika


Nötskrika


Tofsmes


Headbangande Tofsmes


Blåmes


Nötskrika


Nötskrika


Nötskrika


Nötskrika


Tita

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiska fågelbilder du fick till i gråvädret. Den headbangande tofsmesen är en riktig höjdare och kul med nötskrikan - Grattis!!

Mvh, Jörgen

Sonja sa...

Åh vad kul att du fick till bilder på tofsmesarna, och nötskrikan. Ingen av dom är lättfotade precis. Tofsmes har jag för mig har ett extremt litet revir så går du tillbaks hittar du dom nog igen där.

Hälsningar Sonja!