söndag 30 augusti 2009

En dag i taget...


...gäller fortfarande...vad händer imorgon...ingen vet...vad hände igår...spelar roll...det är nu, det är ögonblicket...varken igår eller imorgon...lyckan och lycksaligheten är nu...lev, lev medans tid är...imorgon kan det vara försent...tänk att få uppleva denna vy som på bilden...det är för mig lycka...ett underbart ögonblick, här och nu tillsammans med min älskade, min livskamrat...ingenting annat...glad men samtidigt ett vemod över tiden som rinner likt ett vattenfall, fortare och fortare...varför...varför går tiden så fort...jag minns skolan där tiden segade sig så långsamt att man aldrig trodde man skulle bli vuxen någon gång och slippa läxor, slippa tvånget att gå till skolan men som sen förbyttes till ett annat tvång av försörjningsbörda...barndomens naiva och oskuldsfulla tankar var lyckliga, ända tills man skulle vara vuxen och ta ansvar för att leva som en svensson.
Friheten, friheten att leva här och nu är det allt överskuggande...att vara lycklig finns inte men lyckliga stunder finns...lyckliga ögonblick där lycka och glädje går hand i hand...ta till vara på de lyckliga stunderna blott...imorgon kan det vara försent...
Bilden är tagen idag vid Femöre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tankeväckande text och just funderingar jag själv ofta har. Tiden som går så fort, sen som gick sakta som sirap innan... En skön bild att vila ögonen på!

//Malin H - ha en fin söndag!!